Instrukcja
Jak przygotować plik do druku oraz złożyć zamówienie?
1. Wybierz produkt oraz jego parametry
Wybór parametru może wpływać nie tylko na cenę, ale również na termin realizacji, koszt wysyłki, jak i wymagania dotyczące pliku do druku
2. Sprawdź wymagania dotyczące przygotowania plików
Każdy produkt posiada inne parametry, które pliki przygotowane do druku muszą spełniać. Informacje te znajdziesz w opisie produktu.
Wyróżniamy trzy główne parametry w projekcie:
- Margines bezpieczeństwa - jest to obszar, w którym muszą się znaleźć wszystkie elementy, które nie mają dochodzić do krawędzi projektu np. tekst
- Format końcowy (netto) - określa rozmiar docelowego produktu
- Spad (brutto) - jest to nadmiar projektu, który jest obcinany w procesie produkcji, aby umożliwić druk do krawędzi
Przykład: Plik wizytówki o formacie końcowym (netto) 90 x 50 mm powinien mieć rozmiar (brutto) 94 x 54 mm, ponieważ należy uwzględnić spad 2 mm. Natomiast wszystkie ważne elementy powinny się zmieścić w marginesie bezpieczeństwa (4 mm), czyli 82 x 42 mm. Zalecane formaty plików: PDF (najlepszy) TIFF JPG Kolorystyka: Projekt do druku powinien zostać przygotowany w kolorystyce CMYK. Jeśli projekt będzie przygotowany w RGB lub będzie posiadać elementy w RGB, zostaną one przekonwertowane na CMYK, co może spowodować różnice kolorystyczne. Elementy oraz teksty czarne lub w skali szarości powinny składać się wyłącznie z koloru czarnego (K 1-100%). Niestety częstym błędem jest wybieranie koloru czarnego lub szarego z próbnika kolorów, co powoduje, że kolor ten będzie składać się z czterech kolorów CMYK, zamiast z samego czarnego K. Skutkiem tego jest wydrukowanie trzech kolorów CMY pod kolorem K, a zatem pojawią przebarwienia.
Każdy plik sprawdzają ręcznie nasi graficy, także w razie problemów, będziemy się kontaktować.
3. Skompletuj zamówienie w koszyku
4. Wybierz dane wysyłkowe oraz fakturowe
W naszym nowym systemie sklepu możesz wszystkie dane ustawić w jednym miejscu:
- Dane do wysyłki (adres) - jest to jedyne obowiązkowe pole do ustawienia przed kontynuacją
- Dane do faktury
- Dane nadawcy - tzw. "no name". Ustalając dane nadawcy, znikają nasze dane z paczki
5. Dodaj pliki
Po złożeniu zamówienia należy wgrać plik. Można to zrobić na dwa sposoby:
- Dodaj pliki - wgranie plików bezpośrednio do zamówienia
- Dodaj link - możesz również podać link, gdzie znajdują się pliki, a my stamtąd je pobierzemy (np. WeTransfer, Google Dysk)
Na tym etapie możesz również:
- Napisać do nas wiadomość (tutaj również otrzymasz nasze uwagi dot. plików, jeśli zauważymy błędy)
- Zmienić dane wysyłkowe i fakturowe (dopóki zamówienie nie jest opłacone)
- Usunąć zamówienie (dopóki zamówienie nie jest opłacone)
6. Opłać zamówienie
W razie problemów, jesteśmy do dyspozycji.